Direktlänk till inlägg 9 oktober 2014

En liten början.

Av Anna - 9 oktober 2014 18:44

Jag minns när jag var 4 år gammal och låg i min säng och gömde mig under täcket och försökte ignorera mina alkoholpåverkade föräldrar som stod i köket och skrek åt varandra.. Det gick aldrig att ignorera. Till slut vande man sig istället. Man visste att när helgen kommer och pappa backat ner lastbilen så var det dags att stänga av sig. Inte just för den saken att pappa var hemma, utan för att han och mamma va i samma rum.. Jag älskar båda mina föräldrar och det har jag alltid gjort. Men jag växte upp med 3 bröder som inte alls hade något intresse för det där med att åka med pappa i lastbilen. Däremot, så var jag som klistrad i lastbilen.. Jag blev verkligen pappas flicka.
Men alla dessa bråken började sätta sina spår och jag fick allt ondare och ondare i magen ju längre tiden gick. Migrän var också något som började besöka mig oftare och oftare och till slut så var det läkarbesök efter läkarbesök och röntgen och prover. Inget fel hittades så klart. Åren gick och jag började nästan skolka innan jag ens hade fått börja skolan.. Och det var tack vare läraren jag fick. Hon hade haft alla mina 3 bröder, en efter en i sin klass. Och mina bröder är väl kanske inte dom lugnaste och dom påverkades ju också av våran hemma miljö och var tvungna att göra av med dom känslorna på något sätt.
Hon började iaf med att ropa upp halva mitt efternamn för att sen stanna upp och säga "åh nej, inte en till!" Det var första gången jag blev skickad till rektorn.
AttVågaVara

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 17 oktober 2014 16:08

Är några dagar sen jag skrev något, har påbörjat inlägg flera gånger men inte haft orken att slutföra dom.. Så ni som bestämmer er för att följa eller bara läsa lite då och då får ha lite tålamod med mig. Och ni får gärna ge er till känna och lämna e...

Av Anna - 8 oktober 2014 18:41

Idag för första gången på många många många år så har jag öppet grinat inför en psykläkare... Ja eller det kom 2 små blöta iaf..hjälp.det är något! Inte något dåligt utan något bra! För mig är det ett enormt framsteg i min resa till ett lättare liv...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards